Angående årets upplaga av julafton

Efter en lagom hysterisk
julafton med jultomtar, skrik, julklappar, julmat och allt som hör till ska jag krypa till kojs med min nya Harry Potter bok. Tur att någon hittat på juldagen, så att jag kan fortsätta läsa mästerverket jag fick i morse. Är lagom nöjd med min jul, bra julklappar, trevligt sällskap och för en gångs skull blev jag mätt av det överskattade julbordet, som i år smakade bra även för mig. Det var bara vissa detaljer som saknades. Någon person som man inte kan ringa det där samtalet man brukar göra varje jul, för personen existerar inte längre. Plus en person som jag inte fick träffa. Goddamnit.

Syster och jag var vid graven igår och la en krans till pappa. Så sjöng vi en sång också, berättade om allt gott vi skulle äta åt honom och hur mycket vi älskar honom. Fortfarande. För alltid.

Men god jul på er alla. Njut av julmaten medan den står kvar i kylskåpet och kramas extra mycket med alla släktingar som kommer över på julen.
Tudiloo! /Moie



image147

Kommentarer
Postat av: Emma

Moa, vi har båda en person vi saknar, en varsin. som alltid betydigt mycket för oss. Men dom vakar över oss, dom tittar ner och önskar oss god jul, dom kramar om oss även fast vi inte vet om det, pussar oss på kinden. Alltid finns dom där.
Snart får vi kramas Moie, Emse'hjärta'Moie

2007-12-24 @ 22:53:56
URL: http://byemjl.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0