Angående den inte existerande snön

Ju längre tid det går, ju färre dagar det är kvar till julafton växer ilskan inom mig.
Titta ut genom fönstret. Hur ser det ut? Jag skulle tippa på slutet av februari början av mars.
Ska jag analysera detta vidare, innebär detta att vi inte längre kan ignorera att växthuseffekten faktiskt finns och speciellt att växthuseffekten förstör våran svenska vita jul.

Förra året hade jag inte heller någon snö på julafton, vilket var hemskt. Nu när man har blivit stor, är det svårare att hitta den där julkänslan i kroppen som man hade när man var mindre. Det är inte lika spännande längre, för man vet exakt vad som ska hända, för man var ju med och planerade det redan förra året. Dessutom blir det, åtminstone för mig, otroligt mycket svårare när det ser ut att vara VÅR. Då kan man ju leka julafton mitt i sommaren istället, för det kommer i alla fall inte att finnas någon snö. ?!
Förmodligen har vi gjort oss förtjänta av ännu en jul utan snö. Jag menar, hur elaka är inte vi mot varandra? Varför ska vi då få den stora äran att på julaftons morgonen titta ut genom fönstret, se att landskapet utanför är helt vitt och sedan springa in till vardagsrummet för att tappa hakan över hur många julklappar det låg under granen i år.

Människor i Sverige, vet ni vad? Eftersom våran ras har blivit tillägnad förmågan att fantisera, får vi dricka riktigt mycket glögg och låtsas att det är snö utanför våra fönster. God jul.

image139

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0