Angående min underbara dag med Miss Judesson

Idag steg jag upp tidigt, när jag egentligen borde ha legat i min varma och sköna säng så länge så att jag fick liggsår. Men jag pallrade mig upp, glad och försynt, åt lite frukost och höll sedan på att missa bussen pågrund utav att jag är allmänt klantig och kollade fel på buss, såklart. Jag kom iväg till Norrtälje iallafall, träffade upp Malin. Tänkte köpa julskumtomar, men jag ansåg att det inte var någon bra idé, då jag ändå inte kan äta vårat underbara tidsfördriv ifrån förra årets julklappsinhandling. 

We arrived in Stockholm. Vårat första stopp blev Åhléns, mest för att det gjorde att vi slapp gå ut ur kylan plus att alla miljontals cd-skivor och böcker, plus enorma sminkavdelning lockade något otroligt. Vi kom senare på att vi mest stod och kollade på saker åt oss själva, när vi stod och dregglade över 3000 kronorsväskor. Så, vi drog till Burger King för att sätta oss ner för att planera inköp för inköp istället för att göra någon slags impulshandling som bara skulle innebära att vi köpte saker till oss själva istället. Efter goda grillade hamburgare drog vi oss ut på julklappsfärd.

Sinnesjuka mängder med människor trängdes med oss inne i alla butiker. Knökfullt och åter knökfullt innebar att svetten ständigt rann och man helst skulle ta av sig alla kläder och springa runt naken, vilket vi självklart inte gjorde. Jag nämde idéen för Malin när vi provade lite saker som vi lyckades köpa till oss själva, men hon sa bestämt att hon aldrig mer skulle prata med mig om jag ens rörde mig en millimeter utanför provrummet utan kläder på mig. Så jag avstod.

Nu står iallafall en prydlig liten hög med inslagna presenter på golvet i mitt nya städade rum (TACK MAMMA). Skitsnygga, om jag får säga det själv. Nu ska jag unna mig själv lite sömn innan det blir kalas här imorgon bitti. Lillayster Linnea är inte liten längre imorgon. Snyggingen fyller 16 frickin' år. Congrats :D

Gonattis/Moie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0