Angående den sista dagen som ettagluttare

Jaha och så var det slut. Slut på det roliga. Slut på gemenskapen. Slut på Mp1b och slut på det första året på gymnasiet. Tiden har gått helt galet fort jag vet inte alls vart den har tagit vägen. Det känns som om det var igår som jag stod där, inför den första  skoldagen och nästan kissade på mig av nervositet. Det har varit ett bra år, utan tvekan. Många nya underbara kompisrelationer. Mina får. Ingenting slår mina får. De är bäst. På allt. Och jag kommer alltid att älska dem. No matter what.

Det som är så himla tråkigt, är att allting kommer att vara så förändrat tills nästa år. Man blir ännu större, för det första. Detta innebär mer ansvar och mindre tid hemma, mer tid i skolan. Det kommer att kräva mycket energi att gå in i det näst sista skolåret. Framförallt psykiskt. Men vi får ta det när det kommer. Med stöd och hjälp från våra nära och kära kommer det att lösa sig. Det också.

När det gäller det mesta som är svårt gäller det bara att bita ihop. Bita ihop och kämpa sig igenom det. Då blir man så glad och lättad när man klarat det. Tänk på det mina kära vänner. Njut av de 10 lediga veckorna vi har framför oss och ja, vad ska man säga? Ha ett riktigt bra sommarlov.

Slutligen, jag kommer verkligen att sakna mp1b. Den klassen är genom alla tider, BÄST!


   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0