Lördagsunderhållning

Ja, jag vaknade klockan 6 idag. För jag kom på mig själv att jag inte hade fixat vilket lag som skulle bo vart. Alltså, jag hade inte gjort i ordning lappar och så vidare till dörrarna så att alla lag visste vart de skulle husera under dagen. Så jag tänkte ut det. Sedan sov jag väl kanske några minuter innan jag gick upp ordentligt klockan 7. Åt gröt och skrev lappar. Jag anlände till Vikingalunden som stolt lagkapten och lappfixare vid åtta snåret. Våran första match skulle inte vara förens vid 9.20 så det var bara att prata med lagkamraterna.
Den första matchen spelade vi oavgjort mot Rasbo. Sandra gjorde vårat mål och vi tappar ledningen när det bara var några minuter kvar av matchen.
Jag ska väl ta och förklara hur allting fungerar i vårat lite kaotiska lag. Vi har väl ca 20 spelare skulle jag tro. Jag är äldst. Vi har flest spelare som är födda år -91 och så några -92, några -93 och två -94. Därför anordnade vi två cuper samtidigt. En för 91:or och en för 93:or.  Så, matcherna spelades helt enkelt paralellt. Ja, först två 91-matcher och sedan två 93-matcher. Så när jag inte själv spelade coachade jag 93:orna eftersom jag vet att de lyssnar på mig, kanske för att jag är 3-4 år äldre plus att jag har en väldigt hög röst ^^
Jag har för mig att den första matchen avgjordes av den ena tvillingen, Kajsa. Sedan var det dags att spöa Väddö (värsta derbyt) med 3-0, målen gjorda av tvillingarna Kajsa och Lisa. Sedan var de dags att ta emot Funbo och min lilla kopia Lovisa gjorde ett galet snyggt mål när det var 3 sekunder kvar. Lovisa spelar precis som jag, hårt och så är hon galet snabb. Plus att hon var lagkapten idag :D
Okej, jag fortsätter med resultaten.
Vi tar 91:orna först,
Rasbo - Söderbykarl 1-1
Rimbo - Söderbykarl 0 -0
Söderbykarl - BKV 0-1
Söderbykarl - Rasbo 2-0 (JAG GJORDE FÖRSTA MÅLET!)
Söderbykarl - Rimbo 2-0 (jag assisterade det första målet)
BKV - Söderbykarl 2-0
Dessa resultat betydde att vi hade 8 poäng, BKV hade 13 och Rimbo hade 9. BKV och Rimbo skulle alltså mötas i en avgörande final, där Rimbo vann med 1-0. Vi skulle möta Rasbo för en tredje gång. En parantes bara, jag spelade inte de två sista matcherna eftersom jag hade förskräckligt ont i ryggen. Men den sista matchen vann vi med 3-0. Det gjorde så att jag fick gå fram inför all publik och ta emot 3:eplatspokalen :D
Jag orkar inte skriva om de små, inte mer än att de var fantatiskt duktiga. I och med att de gick igenom gruppspelet med 16 av 18 inspelade poäng kom de till final som gruppetta och där spelade de oavgjort mot Funbo. Lisa, den ena tvillingen, gjorde det avgörandet målet.
Galet lyckad dag med en 3:e plats och en 1:a plats ^^

Btw, tvillingarna Blomgren måste vara Guds gåva till Söderbykarl!

Forza Söderbykarl!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0