Brandmän är vi allihopa

Idag har det varit en helt galen dag, måste jag ju få säga.
Halva klassen var på brandstationen för att lära oss L-ABC, larm, andning, blödning och chock. Ni vet, framstupa sidoläge, hjärtmassage, mun mot munmetoden, the works helt enkelt.

Vi började klockan nio, vi hade en rätt flummig brandman som slängde sig på marken ibland för att icensätta någon olycka. Knasboll. Vi lyssnade på hur han predikade om alla möjliga slags sätt att rädda liv och jag vet inte hur mycket jag tog in. Höll på att somna. Sedan gjorde fanskapet världens största misstag. Jag skulle komma fram till honom för att icensätta någon händelse.
Brandman: Har din pappa någon bil?
Allas ögon blev stora som rådjursögon och såg allmänt förskräckta ut. Stackarn visste ju inte att min pappa tagit sitt liv för en månad sedan.
Moa: Ehh..min pappa?
Brandman: Ja, din pappa?!
Chockad som jag var klämde jag fram att han hade en Volvo. Och ja, den hade airbags.
Sedan demonstrerade han hur man skulle agera när jag låg medvetslös i pappas bil som jag hade snott och kört in i en bergvägg. Hela situationen kändes helskum. Det är bara att skratta åt det efteråt.
Sedan blev det lunch, pannkakor för hela slanten och så fick vi snålskjuts tillbaka till brandstationen. Sedan babblade han ännu mera och sedan fick vi tända eld på dockor och släcka den med hjälp av brandfiltar. Efter det fick vi gå hem, pjuhh... ^^


   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0