I've got a jar of dirt

Ja man kan väl lätt påstå att planeringen inför nyår har börjat för fullt.
Fanny och jag ägnade mediekommunikations lektionen åt att sitta och skriva ner olika typer av möjligheter. När vi endå var igång så drömmde vi oss bort till i sommar och sen vidare till den tiden då vi alla fyllt 18. Det känns som en hel evighet tills dess men samtidigt så känns det inte som att det var speciellt länge sedan man tyckte man var så stor för man skulle börja femman. Så jag antar att tiden kommer gå mycket fortare än man anar, snart kommer vi börja drömma oss tillbaka till den tiden då vi var unga.

På bussen hem satt jag och klurade på julklappar till mina nära också. Kom fram till att jag inte har så många julklappar att fixa endå. Jag har ju Moa som det i pricip är färdighandlat åt, tänkte att jag skulle lägga till en sak men det kan jag köpa nästan när som hellst.
Fanny och Linn skulle vi ta en julfika tillsammans med någon gång, så det är färdigt kan man säga.
Mamma skulle få någon dammsugare som var skitdyr och så tänkte jag köpa någon liten skojbok jag hittade på Åhléns till bara.
Pappa vet jag inte det får mamma stå för, jag är så dålig på att hitta på julklappar till karln.
Mormor, morfar och farmor brukar lösa sig självt. Mollie och Catrin får jag köpa något litet till, det är väl kanske den strösta utmaningen. Tur är det ju att brudar har förmågan att uppskatta smink och vanliga tjejgrejer. 
Så jag känner mig lugn, har nog mitt på det torra. Tar en sväng in till Sthlm en dag och uträttar alla klappar i ett svep. 

Hemskaste uppenbarelsen jag såg på tvn idag när jag kastade mig på soffan efter att ha kommit hem från skolan. Nu har inte bara Spice Girls gjort comeback utan Backstreet Boys också!
What the fuck?!
Jag menar har inte deras fans vuxit upp och insett misstaget med alla fjolliga samlarkort som man spenderade en förmögenhet på? Faktum är ju även att deras musik verkligen SUGERPANSARPUNG. Allting låter likadant som Westlife och resten av dessa sliskiga pop-band, vem kan egentligen höra vem som är vem, lr vad som är vad?
No way, to hell with Spice Girls, Backstreet Boys and all the crap they bring into this world!

// MALISH


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0