Dalarna över en dag


Jo, jag for till dalarna.
Ingen lek var det. Först blev jag uppjagad vid tjugo över åtta och sen packade vi in oss i bilen jag, mor, far och mormor, morfar. Inte hade jag ätit någon frukost så galet hungrig var jag när vi efter en och en halv timme bestämde oss för att stanna och fika vid en avfart. Efter fikat satt jag och lyssnade på Ipoden med mamma;
Mamma; Ja men kan vi inte lyssna på den där Guns n roses låten du spela för mig vad hette den ..
Malin; Jag har ingen Guns n' roses här i nu.
Mamma; VAAAAAA!!??
Jag vet inte men jag tror att jag har fått en Gn'r stämpel över mig?
Vi stannade vid ett jätte stort varuhus också som hette "Karlsson" där jag köpte en tröja, tre linnen ( för 25 kr st! ) två böcker, block och ett pennfodral. Kände mig ganska nöjd med min shoppingrunda inne hos "Karlsson" .
När vi efter ytterligare en och en halv timmes bilfärd var framme vid Avesta Lasarett mötte Krister upp oss ( morfars bror ) och visade oss upp till Gustens avdelning. När vi kom satt han vid ett bord med huvudet lutandes i händerna, utan vetskap om vad som pågick runt omkring honom. Kändes jobbigt att se honom så, jag menar den bilden jag har utav Gusten i huvudet är när han sitter glad och väntar på Lillys middag. Har svårta att aceptera att den äldsta generationen i min släkt faktiskt håller på att kolna av. Där satt vi i ungefär två timmar, jag vet inte om han ens förstod att vi var där eller om han kommer ihåg det idag men lite klar i huvudet var han trots allt och det är jag tacksam för och det kändes bra att få träffa honom igen.
Det värsta jag har varit med om hände där på ålderdomshemmet också. När jag ska gå och hämta fika så går jag förbi en gammal retarded gubbe vid 70 stecket som efter att ha glott på mig hela vägen från det att jag rest på mig från stolen tills dess att jag var nära honom kläcker ur sig;
"Hej snygging"
Trodde att jag skulle börja gråta, blev så otroligt äcklad. Jag menar inte ens min morfar är 70 bast. Uääk. Till råga på allt säger gubben det EN GÅNG TILL när jag ska gå på toa. Jag menar vad är det för fel på samhället? Efter det gick jag inte förbi honom någe mer.
Efter att ha blivit uppraggad av en 70-åring i rullstol och sagt hejdå till Gusten for vi till Kristers och hans sons hus som de håller på att bygger på tillsammans. Efter lite tjat från min sida åkte vi förbi Dalahästen också på vägen till Krister. Herregud vad enorm den är. Den ända hästen jag älskar ^^ Bilderna kan ni se här ovanför.
På hemvägen stannade vi och åt middag i Sala, jätte god middag med både förätt, varmrätt och efterätt. Var hungrig som en gris eftersom att jag inte käkat någon middag dagen innan, ingen frukost och bara snabbt tryckt i mig tre smörgåsar vid fikat kl 12 så var det gott med middag.
Sen var det två och en halv timmars bilfärd hem.
Tacka Gud för Ipod.

Ska baka chokladpaj nu :D

See you later, rock on.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0