Angående kärlek

Man kan inte definiera kärlek. Man kan inte beskriva hur det är att älska någon om man inte har älskat förut. Man kan inte beskriva med ord hur man vet när det är dags att säga att man älskar någon. Man känner det i magen. Man vet att det är rätt. Kärlek är svårt. Det finns inget svårare. Att ha ett förhållande med en annan människa är livets stora mystierium. Hur ska man göra för att få kärleken att räcka till? Hur ska man göra för att få båda parter nöjda? Vad ska man göra för att visa sin kärlek och sympati? Hur får man ett förhållande att räcka resten av ens liv? Hur får man kärleken att bestå?

Jag tror inte att det finns en enda äktenskapsmäklerska, psykolog, människovetare eller någon annan person över huvudtaget som vet hur man ska göra så att ett förhållande ska överleva. Ska förhållandet överleva, så överlever det. Alla människor har sina egna tips. Jag brukar skriva kärleksbrev till Johan innan jag åker därifrån. Lägga dem på hans kudde. Spraya min parfym. Gömma hemliga lappar. Ge honom skivor med hans och mina favoritlåtar. Små överraskningar, små bevis på hur mycket jag älskar honom. Man skulle kunna säga det hur många gånger som helst och samtidigt räcker det inte att visa hur mycket man älskar en annan människa.

Hur ska man få omvärlden att förstå att det inte finns någon annan människa för dig själv? Det spelar ingen roll hur många som tvivlar på erat förhållande. För det är erat förhållande. Om båda ni vet att erat förhållande kommer att hålla i all evighet är det en självklarhet att det kommer att göra det. Vissa saker vet man. Så ni behöver inte bevisa eran kärlek för omvärlden. Kärleken struntar i vad andra människor tycker, så länge både parterna i ett kärleksförhållande fortfarande älskar varandra.

Jag älskar min Hans Erik Manne Johan Larsson mest av allt på hela jorden. Ingen kan någonsin ändra på det. Hans namn står inristat i mitt hjärta. För alltid.

image91

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0