Angående Moa Bjurner

Tänkte haka på Linns bra förslag på att presentera mig själv, så here we go:

Fullständigt namn: Moa Christina Luna Bjurner
Född: 21 maj, 1990, Varbergs sjukhus
Bor: I ett gult litet hus ca 10 mil ifrån huvudstaden.
Hårfärg: Mörkbrunt, likt alla i Incredible 4 :)
Ögonfärg: Det beror lite på vilket ljus jag befinner mig i, de skiftar mellan blåa och gröna.
Längd: 1.66, typ?!
Stjärntecken: Oxe, vilket betyder att jag passar jättebra tillsammans med jungfruar, vilket självklart min själsfrände Johan är!
Gör på fritiden: Spelar badminton, härmapan Moa :P
Favoritdjur: Hästar och hundar, oerhört orginellt.
Favorit klädesplagg: Jeans och Johans t-shirt
Använder mest för kläder: Jeans och linne
Favoritfilm: I am Sam, bland annat
Favoritband: Red Hot Chili Peppers, Nickelback, The red jumpsuit, Takida, bland annat.
Favoritartist: Darren Hayes, Timbaland, Dave Matthews m.flera
Favoritskådespelare: Sean Penn, oerhört duktig skådespelare.
Favoritskådespelerska: Scarlett Johansson, blev kär i henne från Mannen som kan tala med hästar, hon är så söt i den :P
Favoritmat: En riktigt saftig och blodig köttbit är det bästa som finns.
Favoritlåt: Your guardian Angel - The Red Jumpsuit
Drömkille: Alla kanske tycker att jag är den tråkigaste människa som finns, men jag kan inte tänka mig att leva med någon annan kille än min Johan. Han uppfyller alla så kallad krav jag kan tänka mig att ha hos en pojkvän/själsfrände.

Det jag är mest stolt över:
Att jag inte lät mig bli deprimerad över att pappa dog. Visst blev jag ledsen, men jag ville fortfarande se ljusglimtar i livet. Jag är väldigt stolt att jag lät Johan komma så tätt in på mitt liv i en så kritisk punkt i mitt liv. (många mitt liv?)

Saker inte så många vet om mig:
-
Jag har ett grymt sockerberoende som jag behöver bli av med så fort som möjligt. Åtminstone dra ner på sockret drastiskt. Annars kommer min kropp inte bli vacker på insidan.
- Jag har hälsat på Lennart Nilssons dotter, slå den va?! (för er som inte vet vem Lennart Nilsson är så är det en utav svenskt fotografis största fotografer).
- En gång gick jag i sömnen, somnade i min hängmatta och vaknade sedan på övervåningen, sittandes i soffan.
- Det vidrigaste jag någonsin har ätit var Böckling Cheescake. Usch, det låter inte ens aptitligt ^^
- Jag pratar i sömnen.
- Jag har grov ansträningsastma, så om jag springer utan att ha tagit astmamedicin så krymper mina lungor ihop till små studsbollar, luftröret till ett minimalt sugrör och jag kippar efter andan som om jag vägde 200 kg, även fast jag är relativt vältränad.
-  När jag var liten ville jag ha page,  ohyggligt ful frisyr på lilla mig.
- Är en otroligt frenetisk Hammarbyare, även fast de värsta lugnat ner sig på senaste tiden.
- Har alltid tyckt om att skriva, har en del "mästerverk" i en låda under min säng.
- Drömde alltid mardrömmar om att jag körde i diket när jag var liten och har därför inte fått arslet ur och börjat övningsköra ännu.
- Har alltid varit väldigt svag för tjejböcker, sådana där dåligt skrivna romaner om ett liv i glitter och glamour fast det egentligen verkligen inte är någonting jag strävar efter.
- Fick min första kamera när jag fyllde 9, hade nämligen bestämt mig för att bli en bergsklättrande fotograf.
- Min första Hammarbymatch var den sista allsvenska matchen, någon gång i oktober 2000 då det var Kaj Eskilainens sista match, det var kallt och ruskigt. De spelade mot Helsingborg och förlorade med 3-1.
- Johan är finaste och bästa människan på jorden och jag tänker aldrig lämna honom. Han får mig att känna mig så lycklig och jag kan inte tänka mig att leva med en annan människa (OBS! upprepning, vill bara poängtera)
- Mina får är de bästa kompisarna man kan tänka sig och de flesta säger att de människorna man umgås med på gymnasiet är de som man umgås med resten av livet, vilket jag tycker låter oerhört upplyftande!


Kommentarer
Postat av: Anna

Böckling Cheesecake - FAN VAD ÄCKLIGT DET ÄR! usch, det smakar liksom... skit

2007-09-03 @ 20:43:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0