Takida på Cirkus

Det är lika trevligt i Stockholm som hemma i Norrland.
- Robert, sångare i Takida

Jag, Johan, Fredrik och Ellinor (de två senaste är Johans bästa vän och hans flickvän) åkte för att titta på det norrländska rockbandet för andra gången tillsammans. Fantastisk konsert! Den här gången hade jag klätt mig smart, jag slapp nästan att svettas som en gris och jag hade en trygg famn att luta mig emot hela konserten igenom. Förbandet kanske  var en annan för skrikiga för min egen smak, sångaren var duktig när han sjöng men när han growlade så ville man bara hålla för öronen. Men som sagt, förband. När Takida kom in på scenen exploderade hela cirkus och alla hoppade och skrek. De drog bara av de bästa låtarna och jag var helt uppfylld flera timmar efteråt. De började med allas vår favorit Losing, lät hela publiken sjunga allsång till Broken, jag själv sjöng Reason to cry så högt att jag blev helt tagen av de starka orden jag sjöng, de bjöd på en akustisk version av Handlake village och tackade oss för att vi lyckats få Curly Sue att ligga som tracksetta i tio hela veckor.

Och för er som undrar, ja Takida kommer ifrån Sverige :P JUST DET! Basisten i förbandet Blowsight är någonting för Linn!














Kommentarer
Postat av: Linnie

Jasså va han en typik Linn kille eller :P

2008-04-16 @ 18:12:36
URL: http://incrediblefour.blogg.se
Postat av: Anonym

Han var en typisk Linnkille, indeed ;)

2008-04-17 @ 09:17:59
Postat av: Reebie

To: Moieloie
Saknar dig med stumpan!

2008-04-30 @ 23:45:33
URL: http://blommar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0