Nu har verkligheten sprungit i fatt mig

Vi har fått schemat. Och fula nya almanackor. Min kommer ligga i skåpet och samla damm. Det enda jag har använt den för och kommer använda den för är att kolla på när jag har lov och det där alldeles särskilda datumet när jag tar studenten. Jag har inte saknat skolan. Särskilt inte skolmaten. Usch och fy, jag mår illa bara jag tänker på det. Vem kommer på tanken att ha ris och falukorv den första dagen i skolan? Menmen. Ett överskrivet kapitel.
Jag tänkte ägna det här inlägget åt att skriva för- och nackdelar med alla ämnen jag ska läsa nu. Intressant, va?

Engelska C, individuella valet
+ Den här kursen har jag verkligen längtat efter. Utmaning, jag älskar utmaningar! Första gången på gymnasietiden kanske engelskan är lite svår? Dessutom är Cambridge Examen någonting som lockar oerhört.
+ Jag får vara med Malin, wiiho! Har inte haft en lektion med henne på 1 år.
- Det kommer nog bli svårt. Vilket är både, roligt och jobbigt.
- Kursen kommer att vara fylld med en massa elever man aldrig träffat förut plus en lärare som man aldrig haft förut.


Mediekommunikation B
+ A-kursen var hur rolig som helst. Lärarna säger att B-kursen innebär ännu mera praktiskt arbete inom reklam, sådant jag ÄLSKAR!
- Det är verkligen INTE mina favoritlärare som ska leda kursen. Hugaligen.


Projekt och eget företagande A (den hette säkert inte så, men något med företag var det :P)
+ En kurs som lades till precis innan vi började. Ska bli riktigt intressant, särskilt som jag tänkt starta en egen reklambyrå någon gång i framtiden. Då är det väl sådant man behöver ha koll på? :)
- Ny kurs för lärarna? Det kan bli lite improviserat och halvbra.


Religion A
+ Det sista grundämnet vi börjar läsa. Intressant ämne.
- Min hatlärare, wiiho. Det behövs inga ord.


Kultur och idéhistoria A
Jag har en känsla av att den här kursen kan bli rolig, om vi får en bra lärare. Men jag har ingen aning om vad det innebär. Så inga kommentarer ;)

Textkommunikation C
+ Den sista och avslutande delen i min inriktning. Vi ska samarbeta med Spigg, vilket kanske gör att jag kan komma på bättre fot på Kim som har hand om det. Plus att C-kursen innebär mycket skönlitterärt. Man får vara flummig! Yay!
- Kort kurs. Bara en lektion i veckan. Det är jättedåligt!


Multimedia B
+ Det ska bli riktigt roligt att utveckla mina färdigheter inom HTML och annan multimedia. Jag vill lära mig allt. Att v i har världens roligaste och knäppaste lärare är INTE ett minus .
- Jag undrar vilka knäppskallar som ska läsa den här kursen med mig. Ingen av mina kompisar har valt den, de ska läsa historia (en kurs som jag redan gått). Hur ska det gå? *skaka tänder*


Engelska B
+ Ett av mina favoritämnen! Vi har redan läst halva kursen och det kan inte gå mycket bättre ^^
- Vi har ingen lärare. Hur ska det gå?


Matematik B
- Det finns inget positivt med den här kursen. Den SUGER!
+ Okejdå. Den gör så att jag kan läsa på högskolan.

Projektarbete
+ Det ska bli riktigt roligt om jag och Rebecca får igenom våran geniala idé!
- Det kommer att ta tid, och åter tid. Det kommer att krävas blod, svett och tårar.


Svenska B
+ Enligt min förra lärare var mitt betyg kassaskåpssäkert.
- Frågan är bara vad den nu säger.



Kommentarer
Postat av: Linn

Matte B: ett plus är att jag kommer sitta där och slita också :D haha

2008-08-21 @ 19:06:37
URL: http://incrediblefour.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0