Angående snön som lyckades infinna sig, slutligen

Plötsligt blir man väldigt glad av att upptäcka att snön virvlar runt husen när man tittar ut genom fönstret. Den där vita nerkylda vätskan som man har väntat på sedan i december. Nu täcker den varenda yta och vart man än går lämnar man spår efter sig i den vita snön. En bra start på året, kanske ett tecken på att hoppet fortfarand inte är ute för oss. Bara vi kämpar kanske vi kan rädda jorden från dess undergång. Att snön har kommit känns som en lättnad. För jag vill inte vara med om att Sverige blir nya Grekland. Jag vill att Sverige ska vara lite sådär halvvarmt på sommaren och halvkyligt på vintern, det passar mig bra.

Dessutom sägs det ju att människan
blir deprimerad när det är mörkt vilket måste betyda att många har befunnit sig i sina mörkaste stunder under denna höst slash vinter då snön uteblivit och inte lyckats lysa upp våran kalla tillvaro.
Snön kanske räddar oss, den kanske får oss att orka med några veckor till. Innan våren står i backen och vi kan känna oss fria igen. Utsläppta från den instängda värld som våra hus lockar oss till. Vi kan gå ut, känna de underbar dofterna som våren kommer med. Doften av någonting nytt. Doften av någonting spännande och lockande.

Har ni möjlighet, dra på er täckbyxor och gå ut och ha snöbollskrig. Det skulle jag ha gjort om jag inte redan låg nedbäddad i världens skönaste säng och tänker inte resa på mig härifrån förrän den äckliga förkylningen har försvunnit ifrån min kropp. Njut av snön. För det är inte säkert att den kommer tillbaka.

Tudlioo! / Moie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0