Quasar Dance Company

Vi har börjat med en ny kurs, textkommunikation B. Våran första uppgift är att vi ska skriva en recension och inte vilken recension som helst, utan vi skulle bege oss till Dansens hus och se en brasilansk dansgrupp vid namn Quasar Dance Company som var ute på en världsturné med en föreställning som hette It could only be with you. Det skulle vara modern dans till de lugna tonerna av bossanova. Vilket låter lockande och blablabla. Jag kan bara berätta att det var HEMSKT! Jag satt där med anteckningsblocket i knäet och var världens största frågetecken! Jag förstod inte någonting om jag ska vara riktigt ärlig. Och jag kan inte uttala mig huruvida de dansade bra heller, för jag har aldrig sett sådant där förut. Jag har bara sett Bounce och liknande, så det där var nytt. Därför vet jag inte riktigt om det är bra dans om de rullar runt på golvet stup i kvarten och drar armarna runt kroppen hela tiden så att det ser ut som att de ska slå knut på sig själva.

Jag och Linn satt där och var lika stora frågetecken iallafall, vilket var skönt. För hon är ändå dansare och förstår inte hon är jag väl inte världens största idiot. Nej, nu ska jag gå och vara sällskap till Fanny. Vi på media är så kreativa ni vet, så hon är och målar en tavla. Sug på den du! Men alla konstnärer vill inte jobba ensamma. Så jag beger mig nu till bildsalen för att snacka lite skit.

Tudiloo! /Moie

Kommentarer
Postat av: Linnie

Ser fortfarande ut som ett frågetecken what the fuck lixom :O

2008-03-16 @ 13:32:22
URL: http://incrediblefour.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0