One Tree Hill

image246


Som många vet är jag fullkomligt besatt av tv-serien One Tree Hill. Jag började att kolla på den kring jul och har just nu sett alla de säsonger som finns i Sverige, det vill säga fyra stycken och så har jag sett 13 avsnitt av den femte säsongen. Fler än 13 avsnitt har inte ens släppts i USA ännu, detdu! :P
Igår tog jag med mig tredje säsongen hem till mig, så att jag kan se ett avsnitt varje dag och få en lagom och underbar dos av OTH varje dag.

Alla vet ju att serien cirkulerar kring fem ungdomar som går på High School, åtminstone i i de fyra första säsongerna. Nathan, Haley, Lucas, Peyton och Brooke. Runt omkring dessa figuerar basketränare, föräldrar, andra kompisar och så vidare. De ställer sig emot realistiska problem, vilket gör att när de går dåligt för dem går det rätt in i hjärtat på en själv och man känner deras ångest, samtidigt som de bringar lycka när det har hänt något fantastiskt.

I det första avsnittet på tredje säsongen som jag tittade på igår sa de en väldigt klok sak. Någonting som jag vill uppmärksamma för er. Hoppas att det inte gör någonting att jag inte översätter.

"At this moment, there are six billion 470 million 818 thousand 671 people in the world.
Some are running scared.
Some are coming home.
Some tell lies to make it through the day.
Others are just now facing the truth.
Some are evil men, at war with good.
And some are good, struggling with evil.

Six billion people in the world.
Six billion souls.
And sometimes, all you need is one."


Kommentarer
Postat av: Amanda

Åh, jag är också helt lost i OTH!

2008-05-06 @ 19:48:35
URL: http://dearjamie.blogg.se
Postat av: Linnea

"And somethimes, all you need is one"
Helt klockrent! :D

2008-05-08 @ 16:07:31
URL: http://liinneabjurner.blogg.se
Postat av: Johan

Japp, stämmer, och den som jag behöver är du! ^^

2008-05-08 @ 21:25:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0