Min hjälte

Alla har vi någon som vi ser upp till. Det kan vara mamma eller pappa, en skådespelare eller en sångare, alltså en kändis. Det kan vara ett äldre syskon, vilken liten kille har inte sett upp till sin coola storebror och vilken liten tjej har inte sett upp till sin snygga storesyster?

Jag ser inte upp till någon av dem jag nämnde. Jag ser upp till min lillebror Dennis Fridh. Eller jag brukade se ner på honom tills han växte om mig. Nu ser han mer ut som min coola storebror men i alla fall. Dennis är min bästa vän och en person som jag skulle vilja vara som. Det är mycket jag beundar honom för, ska förska få med allt.

Han ger aldrig upp, Dennis har en dröm och han gör allt för att uppnå den. Största delen av hans liv har han kämpat så hårt för att nå sitt mål och medan många skulle ge upp direkt när de stötte på lite motstånd har Dennis fortsatt. Han vet vad han vill och blir inte nöjd för än han fått det. Han är en bra vän, Dennis har många vänner, tjejer som killar. Och något jag lagt märke till är att han alltid gör dem lyckliga. Man kan alltid höra skratt från hans rum när hans vänner är här. Han ställer alltid upp, Dennis finns alltid där för sina vänner och för sin familj, han delar både glädje och sorg med oss och får oss att må bra. Han stöttar alltid, Dennis kan få mig att kämpa hårdare än någonsin, han finns där för mig när jag är lycklig och jag får alltid gråta ut på hans axel när jag är ledsen. Han står bakom mig och ger mig stöd när jag behöver det.

Dennis kommer i sommar att lämna oss, för att komma ett steg närme hans mål. Han ska flytta ända upp till Umeå för att bli hockeymålvakt. Den dagen då jag måste säga hej då kommmer vara den svåraste dagen i mitt liv. Men jag vet att han kommer vara lycklig där uppe, och att han är lycklig betyder allt för mig!

Här om dagen tänkte jag på vad jag kommer sakna mest med Dennis...

Och jag kommer utan tvekan sakna att han alltid får mig att skratta. Den finns ingen som kan få mig att le så mycket som Dennis, ingen kan få mig att må så bra som han. Hur ledsen jag än är kan Dennis alltid få mig att skratta, och även fast jag är arg på han kan han säga något som får mig att gråta av skratt. Jag kommer sakna höra han sjunga i duschen på morgonen när jag borstar tänderna, jag kommer sakna höra hans berättelser vid middagen. Jag kommer sakna när han ibland springer in i mitt rum och börjar dansa så där konstigt som bara han kan, jag kommer sakna när han roppar på mig för att han vill spela upp en ny låt som han bara på någon minut har lärt sig. Jag kommer sakna Dennis underbara energi som fyller hela huset med värme.

Sånna här saker kanske inte betyder ett dugg för er men för mig är det sånna här små saker som får mig att älska min lillebror.

Mest av allt kommer jag sakna Dennis kramar som är fulla av skratt och glädje!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0