Moa Bjurner

Ja vart ska jag börja Moe? Min kärlek till dig kan inte beskrivas kortfattat... Alls. Det finns så mycket med dig som jag beundrar, som få mig att le, som får mig att älska dig för den du är.

Första gången jag pratade med Moa så visste jag direkt att det här var en person som var svår att inte tycka om. Det dröjde inte länge för en vi blev tajta vänner. Och det är jag så oerhört tacksam över, för vad skulle jag gjort utan dig?

Moa har lärt mig mycket om mig själv, hon har fått mig att inse vilken typ av människa jag vill vara. Hon har lärt mig att aldrig ge upp utan att stå upp för mig själv och vad jag tror på. Som hon alltid gör.

Det är en sak jag beundrar med Moa, hon är inte rädd för att visa vad hon tycker och tänker. Jag beundar hennes styrka att inte vända så fort vägen blir för brant. Och trotts att Moa har fått uppleva något som ingen ska behöva, är hon fortfarande här och sprider glädje. Skrattar och ler och gör mig lycklig varje dag. Jag beundrar henne för att hon försöker, ingen är perfekt och det vet vi alla. Och jag om någon borde veta att det är svårt att sluta ha en sån oerhörd prestationsångest, men att du försöker Moa betyder så mycket. Inte bara för mig och alla omkring dig utan speciellt för dig själv, det är bara att du måste inse det! Jag beundar Moa för att hon kan göra alla människor omkring henne så lyckliga och starka. Om du var min storesyster skulle jag verkligen se upp till dig, och jag vet att dina småsystrar gör det alla fyra.

Varför jag älskar dig är för att du är en person som jag kan sitta och titta på i flera minuter, du behöver inte säga ett ord och ändå gör du mig så otroligt lycklig. Ibland måste jag stanna upp och och tänka på hur mycket du ger mig och jag ger aldrig tillbaka. Jag önskar jag kunde ge dig lika mycket gläjde som du ger mig. Du får mig att skratta och le känna mig värdefull och att jag duger precis som jag är. Jag älskar dig för att vi har kunnat bråka men sedan bli vänner igen. Och det har jag aldrig varit med om förut. Dörför är våran vänskap unik. Jag älskar dig för att du har fått mig att öpnna upp till saker som jag aldrig annars skulle göra. Du är min enda vän jag har gråtit inför och det är jag tacksam över att jag kan.

Moa det finns ingen som du!


Kommentarer
Postat av: Moe

Limpan. Nu har jag tårar i ögonen. Du skriver så bra och jag hittar inga ord.

2009-06-08 @ 19:00:49
URL: http://themoie.blogg.se/
Postat av: B

Det är det här jag kallar vänskap.

2009-06-09 @ 13:46:55
URL: http://blommar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0