Nils Strömberg

Fem år... Något som känns som en evighet men ändå som en dag. Nils kan mig utantill, han kan läsa mig som en öppen bok. Han vet vad han ska göra för att få mig glad och hur ledsen och arg jag än är får han mig alltid att le.

Det är något med killkompisar. En del umgås bara med killar och en del umgås aldrig med dem. Jag är en av dem som har väldigt få kompisar som är just killar. Men Nils, ja han och jag har varit bästa vänner i snart sex år. Fan när jag nu tänker på det är det han som jag känt längst. Han är en av de personer som har påverkat mig mest, vart med mig i bra tider och i dåliga tider.
Jag beundrar Nils just för att han är kille. Han är lättsam, gör inte så stora grejer av små saker som vi tjejer är experter på. Nils tar problem med en klackspark och ser alltid på saker  med ett leende och inställningen att inget är omöjligt. Han får mig att vilja leva livet istället för att reta upp mig på skit saker som ändå kommer vara bortglömda i morgon. Jag beundrar honom också för hans manliga och tuffa självförtroende, han vet att han är grym på gitarr och han är inte rädd för att säga eller visa det. Vem vill inte vara sån? Jag önska jag kunde gå runt och skryta om saker som jag är bra på men jag är alldeles för feg. Nils säger till sig själv varje dag vad som är bra med honom och det lyser verkligen om honom. Han behöver ingen Mia Törnblom för att veta att han duger.

Nils är inte blyg för att visa känslor. Han berättar alltid hur han känner och visar hur mycket han tycker om en. Jag älskar Nils för att han kan vara ärlig när det kommer till kärlek, även om man är vänner eller i ett förhållande. Han får mig att må bra och är generös med kärlek. Visst är det underbart att höra från sina tjejkompisar att de älskar dig men det är lite mer... Speciellt att höra det från en kille. Han sprider en speceill känsla genom min kropp och får mig alltid att skratta. Nils ställer alltid upp. Han har alltid funnits där för mig, hur konstigt det än har vart mellan oss så kan man alltid ringa honom och han får mig alltid på bättre humör. Det är en unik egenskap som Nils har, bara genom att höra hans skratt kan få mig att le hela dagen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0