This time I'll take it slow

Easy come easy go right? Dörför borde det också heta hard to get hard to go... Det känns som om det är det man kanske ska satsa på?

Jag är en av de tjejer som behöver bekräftelse... JÄMT. Jag har sjukt dåligt självförtroende, det kanske inte syns på utsidan men ta en titt inuti mig så är det kaos. Jag ser ingenting med mig som är bra, jag har inte det där lilla extra.
Jag kan titta på alla mina vänner och se det där speciella som gör dem så vackra, och så fina. Som gör dem till dem. Men jag kan inte se det i mig själv.

Dörför är det extra svårt när det kommer till killar, jag har ingen aning hur jag ska få dem att gilla mig... Så jag kör med det säkra kortet. Alla (eller det flesta) killar gillar när en tjej börjar prata om sex. Och sen är de fast. Och visst jag älskar det, jag älskar att få bekräftelsen. Men det som är läskigt är att jag är inte en sådan tjej. Jag är så mycket mer än bara sex! Jag är väldigt insatt i världsliga problem som svält och barn som har det svårt. Jag stårt för kvinnliga rättigheter, jag är aktiv inom politik och är en kick ass dancer!
Men jag är för feg för att vara mig själv för jag vet att de är inte tjejen de har lärt känna.

Därför kom det som en chok när jag för någon helg sedan träffa en kille och jag kunde vara mig själv med. För första gången någonsin behövde jag inte vara någon annan än den jag är född till. Jag kan inte beskriva hur underbar den kännslan var.

Jag börjar nu inse att det är en sådan kille jag vill ha, en kille som gillar mig för den jag är och inte för den jag försöker vara.

Det enda som kan förstöra de här är tankarna är mitt dåliga självförtroende... Jag behöver bekräftelsen.
Men kanske är det värt att vänta, för vad kan vara bättre än att få bekräftelsen att man är duger precis som man är?

So this time I'll take it slow. Jag hoppas han är värd det!




Han är dessutom den första killen som fråga vilken stil jag dansa...
Ingen annan kille har någonsin brytt sig om det... För ingen av dem har fått veta att när jag dansar är jag den bästa människan jag kan vara!

Kommentarer
Postat av: Tina

Jag hoppas det bästa för dig när det gäller denna kille...Är han bara singel och helt ärlig med dig så kör hårt!..Ler.. Då finns det ju inget att förlora!!!!

Om du känner att du kan vara dig själv med honom så satsa "do it"

2009-03-21 @ 15:23:36
Postat av: Anonym

Jag hoppas det bästa för dig när det gäller denna kille...Är han bara singel och helt ärlig med dig så kör hårt!..Ler.. Då finns det ju inget att förlora!!!!

Om du känner att du kan vara dig själv med honom så satsa "do it"

2009-03-21 @ 15:25:46
Postat av: Tina

Hejsan Linnie!

Jag tycker att du ska sattsa hårt på denna kille så länge han är singel och helt ärlig med dig!..LER..

Det är inte alltid som man hittar nån som man känner att man kan vara sig sälv med..jag vet jag har själv varit där!

Hoppas att det går vägen med allt och det bästa är ju om du kunde säga till honom hur du känner..varför vänta??.....

2009-03-21 @ 15:31:35
Postat av: anna

Alltså fan vad glad jag blir tjejen :D Du ÄR värd en schysst och rolig kille som visar respekt! Vet själv att det är sjukt svårt att inte få den där bekräftelsen, men tänk att det är bra träning för dig själv att försöka klara dig utan bekräftelsen + att du kommer ju få ut så mycket av det i långa loppet!! fan vad glad jag blev av att läsa detta inlägg! hoppas allt blir skitbra och fortsätt vara dig själv, annars är det inte värt det! :)

2009-03-22 @ 20:28:34
URL: http://ioannou.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0