Vänreportage: Linn Ingrid Marlene Fridh


Det var en gång en tjej som gjorde så att jag ramlade av stolen för att hon var så öppen och så mycket Linn. Hon hade mörkt lockigt hår och hon älskade musik. Hennes stora inbjudande ögon ger av så mycket kärlek så det är nästan svårt att ge lika mycket tillbaka. Ingenting är pinsamt i Linns värld. Hon diskuterar öppet om det mesta och hon brinner för att alla människor ska ha det bra, inte minst de runt omkring henne. Nu vankas hennes 19:onde födelsedag, den tredje som jag får vara med på.

De snart tre åren som jag har känt Linn har gjort mig till en starkare människa för det är sådant som hon bidrar med. Hon visar en nya vägar, nya sätt att se på saker och nya världar öppnar sig för en. Hon säger själv att det är mycket musik som har påverkat henne själv till hennes positiva sätt att se på världen, inte minst bandet Panic at the disco.
 - Panic har verkligen påverkat mig, dom har hjälpt mig i svåra stunder och även vart med när mitt liv inte kunde vart bättre. Dom har inspirerat mig på många sätt. Dom har fått mig till att vara stolt för den jag är och också gett mig hopp om att ingenting är omöjligt. Bara man följer sina drömmar så kan man lyckas, säger Linn.

Linn jobbar tillsammans med mig på NorrteljeTidning och hon har även gått inriktningen textkommunikation på medieprogrammet med mig.
- När jag skriver så finns det inga andra problem i världen. Det är bara jag och mina tankar. Jag kan på något sätt känna mig lättad. Att något faller från mitt hjärta. Och på något sätt så känner man sig fri. Man kan skriva vad man vill och hur man vill, också om exakt vad som helst. Jag kan utrycka mig på ett annat sätt än att prata. Jag kan skriva ner mina tankar och mina känslor. Jag får tycka och tänka exakt som jag vill utan att någon dömer mig. Utan att någon säger emot. Skriva är för mig som att rensa hjärnan, få ut sådant som jag inte vill ska vara där.


 
Känntecken för Linn:
  • hon har två tatueringar and more to come.
  • hon skriker ofta ut engelska uttryck likt: "LOVELY!", "...made my day!", "Peace out" (och det tyska SCHINDLER!)
  • hon är sprallig och oftast glad
  • hennes musikintresse är gigantiskt!
  • hennes skakarumpa-moves är inte att leka med

  •         
Linn Fridh är en av mina bästa vänner och jag hoppas att hon kommer att vara det längelänge. Den här låten är tillägnad dig, min älskade vän. Du är min hjälte.



                                                                                                                                     

Kommentarer
Postat av: Tina

Jag blir helt rörd av det fina brevet du skrivit till Linnie jag menar bättre kompis får man ju leta efter...hon är lyckligt lottad som har dig som vän!

Kram Tina

2009-03-27 @ 09:48:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0