Livet tog bara en annan väg

En sak jag älskar med livet är att man aldrig vet hur det ska sluta. Vad som händer i morgon eller om tio år. Hur väl man än planerar sitt liv finns det vissa saker man inte kan styra. Jag vet inte om det är ödet eller för er som tror på Gud men något eller någon har nog en plan för oss alla.

Jag har alltid, och då menar jag alltid sedan jag lärde mig stava älskat att skriva. Synd bara att jag stavar som en jävla kossa på typ 92 bast men ändå. Det har alltid varit något som jag har sett som en trygghet, något jag kan göra för att må bra, för att rensa hjärnan. Något jag inte kan leva utan.

Därför valde jag också att gå media programmet, med inriktning text och kommunikation, för jag Linn Fridh ska bli journalist. Men efter det andra året insåg jag att jag hellre blir mattant än att jobba som journalist. Så där dog den drömmen.

Jag Linn Fridh ska bli barnmorska. Där kom en ny dröm upp. Vadå jag ÄLSKAR barn, är intresserad av sex å samlevnad och har inget emot att ge nyblivna mammor amningstips. Så, nu kan jag vara lugn igen, jag har något att sträva efter. Men insåg sedan att jag har ingen jävla lust att först gå en treårig utbildning för att bli sjuksköterska och sedan fortsätta två eller tre år för att bli barnmorska.

Och sedan dess har jag vart inne på massör, hudterapeut, dagisfröken. Men inget har känns rätt. Självklart om jag fick min vilja igenom skulle jag ju bli dansare. Synd bara att man aldrig kan vara säker på att man kan försörja sig på det.

Men för några månader sen insåg jag en sak. Jag ska fan bli journalist, det är vad jag vill, det är vad jag drömmer om. Visst man får vl göra några skit jobb som att intervjua någon 16-årig kille som jättegärna vill vara med på bild för att visa hur jävla snygg han är med sin nya jacka  och hans randiga Ö-mössa. Men jag tror att om man verkligen vill något så kan det ske.

Och min högsta dröm och önskan är att åka till Afrika och göra ett killer reportage om Läkare utan gränsers arbete där!

Peace out <3

Kommentarer
Postat av: P

Vinner vi på lotto i helgen så kan du väl bli vår barnflicka?? ; )) Nää förstår du hellre skulle vilja uppleva blandade saker =) Känn imge stress med vad du ska bli el göra.. Allt brukar falla på plats m tiden.. Man kanske inte har de roligaste jobbet men har en lärorik tid ändå på gott å ont ibland.. Finns ju de som utbildar sig på nytt fast de är över 50 så.. NO STRESS!!

Vet man kan känna stress så men bättrre att ta saker som de kommer el påminna sig om de.. Nu kanske jag jobbar timmar, nästa år kanske jag jobbar på restaurang sen åker jag utomlands och jobbar sen kasnke jag pluggar... man får helt enkalt träna så länge på att inte slösa energi på att oroa sig för vad man ska pyssla med.. Man hinner ju förändras och ändra sig..

Men du skulle bli världes bästa barnmorska!! Vi kanske ska plugga tillsammans?? ; ) Pöss!

2010-02-13 @ 16:44:14
URL: http://incrediblefour.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0