I wish I could

Såg nyss på Tyra banks show... Programmet handlade idag om de som är sexberoende eller även kärleksberoende.

En tjej berättade att hon var besatt av en kille i tolv år, hon sa flera gånger att hon slösade bort tolv år på en kille som inte ens älskade henne. De träffades bara när det passade honom. Hon var aldrig hans flickvän utan bara någon han ringde när han ville. När hon beskrev hur det kändes så kände jag igen mig... Nästan lite för mycket.

Kanske är det dags att sluta? Frågan är bara om jag kan...

Det många inte vet är att kärleksberoende är exakt likadant som att vara beroende av en drog. Psykologen som var med i programmet jämförde sex eller kärleksberoendet med kokain hela tiden. Inte för att jag sitter här och påstår att jag är kärleksberoende, men... Bekräftelseberoende?






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0