Jag skyller på samhället

Det är inte ett dugg jävla konstigt att dagens ungdomar speciellt tjejer bantar, spyr upp maten, eller till och med svälter sig själva. I varje tidning, på varje tv-program och på varje hemsida blir vi påminda att man är bara vacker om man är smal.

Jag om någon vet, jag har varit sjuk i sju år och visst jag svälter mig inte idag men tankarna finns kvar. Hela tiden! Varje dag, varje minut, varje sekund. Om man aldrig har varit i situationen kan man inte förstå, så enkelt är det.



Den sjuka personen i dig kommer aldrig att försvinna.



Man har verkligen en sjuk bild av sig själv.


Det här måste stoppas, jag vägrar låta min barn växa upp i ett samhälle som säger att de bara duger om de ser ut på ett visst sätt. Och jag vill aldrig att mina barn ska uppleva det jag och så många andra har gjort!





Kommentarer
Postat av: Bee

Och du vet att jag älskar dig!

2010-07-16 @ 22:24:02
URL: http://blommar.blogg.se/
Postat av: Beehee

Visst var det kul? :D Jag höll nästan på att dö där i sängen!

2010-07-17 @ 22:03:17
URL: http://blommar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0