Överreagerar jag?

Är det inte typiskt tjejer att alltid tänka sig det värsta? Att alltid tro det hemskaste? Eller vänta sig något oumbärligt?

... Eller är det bara jag?

Jag tror helt säkert att vi alla misstolkar varandra, och med varandra menar jag killar och tjejer. Till exempel, när man har sex tänker oftast tjejer så här:
Åh herregud, han gillar mig. Passar mitt efternamn med hans, eller ska jag ens behålla mitt? Hoppas våra barn får hans ögon, men för gudskull inte hans överbett.

Medan killar tänker mer så här:
Yes det var skönt med ett ligg, juste ska lira fotboll med Danne idag, måste dra.

Det finns en viss skillnad tycker ni inte?

Därför tror jag också att tjejer ofta, om nästan inte alltid lätt blir sårade. Kanske är det dags att börja ändra vårat tänkande en aning. Vi får inte göra minsta lilla grej enorm!

Det kan vara allt ifrån en kyss till ett kallt samtal.

Ska förklara bättre, en kyss för mig är något super mysigt och härligt och det kan också vara ganska hett. För mig kan det också betyda att man gillar personen. Men för killen jag kysste kanske det betyder något helt annat, kanske var han bara "sugen" och glad att fick sig en kyss och det var allt.

Ett kallt samtal kan få mig att börja tvivla på vad han och jag har tillsammans, det kan få mig att börja tänka alldeles för mycket och som jag nämde i början, vänta mig det värsta. Medan det kanske betydde något helt annat för honom. Kanske hade han bråttom, kanske blev han nervös för att min kompis var med. Ja det kan ju vara vad som helst.

Därför ska jag från och med nu sluta överreagera och det viktigaste, sluta tänka så jävla mycket!

Kommentarer
Postat av: Bee

Åh Linn, det är inte bara du. Ett tag trodde jag att du hade hoppat in i min hjärna och skrivit precis det jag känner, och tänker. Och jag tror att det är precis sådär.



Det finns en bok av John Grey som heter Män är från Mars, kvinnor är från Venus. Jag har ett kassettband hemma med delar av den boken och allt är så smart! It all makes sense!



Exempel 1: När kvinnor är stressade eller har fått problem vill de gärna prata om det. Eller hur?

Män däremot vill inte alls prata, utan sitter hellre för sig själv en stund och funderar på hur han lösa saken. Många gånger när en kvinna berättar om ett problem till sin man får hon ofta en lösning i svar. Inget medhållade. Vi tänker olika. Därför kan man ibland irriterad på den ene för att den tänker som en sten.



Exempel 2: Kvinnor är som vågor. Ibland mår de väldigt bra och det finns ingenting som kunde gå fel - de är högst upp på vågen. Men ibland känns allt helt åt helvete. Ingenting funkar som det ska och man har en jäkla dålig dag (eller flera) - då är de längst ner på botten.

Män är inte alls så. Tänk dig ett gummiband. Först är män hos kvinnan och behöver närhet och kärlek. Efter ett tag ger de sig av lite - gummibandet spänns. De försöker hitta tillbaka till sin självständighet för att se om de fortfarande har den kvar. I den situationen är det ingen mening att jaga efter mannen utan låta honom vara - trots att det är förjävligt svårt. Tillslut kommer han tillbaka för att hämta kvinnans kärlek igen.



Keep it up!

2010-07-09 @ 20:40:26
URL: http://blommar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0