Utresa: London Hemresa: never!

Jag vill bara fly, fly från allt.

Jag vill bort från min vardag, samma sak varje dag. Jag vill bort från mitt jobb, hur mycket jag än jobbar duger det aldrig. Jag vill bort från mitt hem, samma gammla tjat om samma saker. Jag vill bort från alla killar, samma gammla killar som bara gör livet sämre än vad det redan är.

Nu låter det som jag är världens mest deprimerade tjej men jag är bara sjukt trött på det här livet som jag lever just nu. Jag vill att det ska hända något. Det måste hända något.

Det här är planen. I morgon ska jag och Malin beställa våran Londonresa. Yeah, London baby. Och när vi är där ska vi göra allt i våran makt för att stanna. Jag menar söka jobb, leta efter nya vänner, leta efter ställen där vi kan sova för natten. Skaffa killar som vänner eller mer som vi kan bo hos. Vi ska göra allt för att slippa åka hem.

Jag vet att det låter helt sjukt och att det kommer bli nästan omöjligt att få till det. Men varför inte? Här måste man se möjligheterna. So what om man får sova på en parkbänk en natt? Det är nu vi ska uppleva såna här saker. Det är nu vi lever. Vi kan inte sitta hemma och drömma om det vi måste leva våra drömmar!

Så Malin, visst ska vi klara det?




Kommentarer
Postat av: Moa

Jag känner en tjej på "omvägar" som flyttade till London i somras. Det ska tydligen vara väldigt enkelt att leta upp boende i London, mycket enklare än i Sthlm. Det finns säkert sidor på nätet som kan komma med tips.

Lycka till så hemskt mycket!



P.s. Hon går just nu på någon dansakademi i London. Du kanske skulle söka dit. D.s.

2010-11-03 @ 18:34:15
Postat av: Moa

När jag läste mitt ps igen lät jag som en gammal morsa. Jag menade typ att det vore sjukt coolt att typ joina en dansgrupp och hänga med dem hela dagarna. Yeahyeah. Good luck igen då.

2010-11-03 @ 18:35:18
Postat av: Bee

Jag tycker att det låter som en otroligt bra idé! Och precis som du skriver, det är nu vi ska passa på att leva livet! Inte när vi har heltidsanställning, villa och hund. Go for it, jag håller tummarna för att ni ska lyckas stanna! Jag kommer gärna och hälsar på om jag får ;D



PUSS BABY <3

2010-11-04 @ 18:32:09
URL: http://blommar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0