I am... Street

Maskrosbarn. Jag älskar ordet eller det är väl mer ett uttryck. För er som inte vet vad det betyder ska jag förklara det.
Maskros barn är ett barn som växer upp i betongen eller barn som växer upp i "ghettot". Och gissa vad, jag är ett maskrosbarn. Jag växte upp på Lommarvägen för att sedan flytta till Vigelsjö och alla som bor i Norrtälje vet att de ställerna anses som (låt oss säga det) ett ställe där inte många svenskar bor. Det är mer betong än stora lyxiga svenne villor.

Jag gick på dagis med barn från hela världen, min bästa kompis var till exempel från Afghanistan. Jag lärde känna alla kulturer och växte upp med lärdomen att man inte ska döma människor innan man lärt känna dem. Man ska inte heller ta skit från någon utan vara stolt över den man är.

Efter några år flyttade vi så så småningom till Domherrevägen där jag bor nu, men maskrosbarnet finns kvar inom mig. Jag är fortfarande den lilla kaxiga förortsungen som växte upp på Lommarvägen. Och hur man märker det? Kom igen var är min stora passion i livet? Just det, dans. Och inte vilken stil som helst utan sreetdance!

Då är jag mig själv, då känner jag mig "hemma". När jag dansar streetdance är jag säker.
Visst jag älskar moderndans, ingen fråga om saken men det är inte jag till 100%. Fanny däremot hon verkligen är moderndans det kommer naturligt för henne. Men street, det kommer naturligt för mig.

Samma sak när det kommer till musik. Jag menar medan alla mina klasskompisar i fyran önskade sig Britney Spears cd önskade jag mig Eminems.
50 cent, Eminem, The game, Nelly, Jay-Z, Lil' Kim, Ludacris, G-unit, Lil Wayne, Missy Elliott. Listan kan bli lång på hiphop artister som jag älskar!


Yes I am street!
















Man får absolut inte glömma vilken typ av killar jag faller för heller ;)



Kommentarer
Postat av: B

You're totally street!

2010-10-27 @ 12:28:04
URL: http://blommar.blogg.se/
Postat av: B

I agree :D

2010-10-27 @ 15:10:22
URL: http://blommar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0