Vad jag är rädd för

Alla har vi rädslor, för vissa är det spindlar, för andra ormar, eller till och med spöken. Inget av det där är jag speciellt rädd för. Visst spöken kan skrämma mig men inte så där att jag blir livrädd.

Men det som riktigt skrämmer mig så mycket att jag bara vill gömma mig under täcket och blunda så hårt jag bara kan är att bli kär. Jag är så otroligt rädd för att bli förälskad. För samtidigt som det känns helt underbart finns det alltid en känsla av att bli sviken, sårad eller det värsta, få sitt hjärta krossat.

Det har hänt mig en gång tidigare och det är något jag aldrig vill uppleva igen. Jag skyller inte min rädsla på honom men visst spelar han en roll i det hela. Och på grund av vad som hände mellan han och mig har jag försökt att verkligen inte bli förälskad igen. Och det gick bra... Tills för någon vecka sedan. Visst jag kan inte säga att jag är kär, men jag tycker verkligen om den här killen. Men jag är så rädd, så rädd att han ska såra mig, eller svika mig.

Det som är värst av allt är att man inte kan styra över känslor. För om jag kunde det skulle jag just nu ta bort den där känslan av ångest för att han inte svarar på mitt sms. Jag skulle ta bort känslan av panik när han inte har hört av sig. Ja det finns många känslor jag skulle vilja avlägsna. Men en känsla som jag vill ha kvar för alltid är den känslan av glädje som sprider sig genom min kropp när jag tänker på honom.

Jävla synd bara att det finns mer rädsla än glädje i min kropp...


Kommentarer
Postat av: Steinaradele

Your site is very convenient in navigation and has good design. Thanks!

2011-01-14 @ 09:43:46
URL: http://steinaradele.blogfuture.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0