Hur förklarar man kärlek?

Jag har verkligen försökt med allt. Jag har letat efter olika kärleksscener som på något sätt kan, i alla fall nästan förklara hur jag känner. Jag har lyssnat på alla kärleklåtar för att försöka hitta en vers eller refräng som påminner om hur mycket jag tycker om honom. Jag har läst igenom det mesta för att försöka hitta ord för min kärlek till honom. Men inget av det jag sett, lyssnat på eller läst kan ens börja med att försklara kärlek.

Jag har försökt identifera känslor. Det pirrar i magen, jag är lycklig hela tiden för jag vet att jag har hittat rätt. Jag kan inte sluta le så fort jag tänker på honom vilket jag gör hela tiden. Jag vill bara skrika för att jag tycker så mycket om honom, skrika för att han såg mig i ögonen och sa att han är kär i mig. Men de orden är inte i närheten av hur jag känner inombords.

Jag har försökt att visa honom fysiskt hur mycket han betyder för mig. Kramar, kyssar, smekningar över ryggen, kyssar på halsen. Vi håller varandra i handen, vi kysser varandra på pannan. Det första vi gör när vi vaknar är att krama om varandra för att sedan ge varandra en kyss. Men det finns inte tillräckligt med käreksfulla gester för att visa honom hur betydelsefull han är.

Nej, jag har verkligen ingen anaing om hur jag ska kunna förklara att jag älskar honom?!


Kommentarer
Postat av: M

Det fina är att det inte går. Man älskar och älskar, man kramas och pussas, men skriver och man lyssnar. Det spelar ingen roll. Ibland kan man hitta sekvenser av någon annans ord som speglar det, men oftast så bubblar kroppen över av kärlek och inget kan beskriva hur det känns. Ju mer man ger, ju mer kommer det. Om man får tillbaka förstås.

Jag är sååå glad för din skull, Limpan. Så glad.



<3

2011-03-28 @ 18:23:31
URL: http://themoie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0